събота, 12 декември 2015 г.

"Ледени" прозорци с английска сол (epsom salt)

"Ледени" прозорци с английска сол (epsom salt)



Идват коледните празници и някак естествено е и тази година да потърсим нещо ново и интересно за украса на дома. За идеята благодарим на наша читателка във facebook, която при една от дискусиите около коледните декорации миналата година беше споделила идеята за направа на "замръзнали" стъкла  с английска сол смесена с бира.
Тръгвайки от тази идея прерових интернет и във форумите на "направи си сам" и "бг-мама" открих по-подробни обяснения, без никакви снимки обаче.


Ето и нашият днешен експеримент:

около 50-100 мл бира
4 пакетчета по 30 гр. английска сол
гъбичка







В обясненията беше записано, че трябва да се получи "гъста каша":

Наливаме около 50-100 мл. бира и започваме да насипваме пакетчетата с английска сол, едно по едно, за да преценим колко пакетчета ще са нужни, за да се получи смес, подобна на каша. 
При мен бяха нужни 4 пакетчета сол:





















За да се види по добре съм показала върху огледало: Потапя се гъбичката в сместа, която е доста гъста. Сместа се нанася с потупване с гъбичка.





Ето какво се получи след първото нанасяне:












При първото нанасяне сместа стана доста гъста и добавих още малко бира. Нанесох втори път и ето крайния резултат: красиви заснежени стъкла:







P.S. Ако искате да видите и научите още много нови и интересни неща, посетете нашата страница във Facebook на адрес: https://www.facebook.com/semeistvoadams.blog/

7 коментара:

  1. Моля да ми кажете издържа ли дълго време на слънчева светлина

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да, издържат, даже после ми беше доста трудно да изстържа кристалите от прозореца.

      Изтриване
  2. Prez ljatoto, ocobeno na zapadnite prozorzi ima izolazionen i ohlajdasht efekt. Predi da doidat klimatichnite shkafove u nas go pravihme vsjako ljato v nashija institut.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ви, това е много интересна информация.

      Изтриване
  3. Правила съм всичките си прозорци така през студентските ми години. Беше добър заместител на пердета.;) Но при мен се получаваха големи кристали с различни форми, нерелефни, но много красиви (сигурно е била по-рядка сместа). Не помня съотношението, но нанасях сместа с памук, не с гъбичка. Сега искам да го направя за Коледа, вместо изкуствения сняг. Доста по-чисто, красиво и практично е. Ако получа добър резултат, ще пиша. Благодаря Ви за това споделяне. Определено ни помогнахте да пробваме . :)

    ОтговорИзтриване
  4. И аз съм правил, но с това съотношение, което казвате:50-100мл. Бира и 4 пакетчета по 30 d., Става грапаво и не много добре. Трябва да е рядка сместа и кристалите се образуват"перести и големи". Поне на мен така ми харесва повече.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Какво е вашето съотношение и аз искам да се образуват перести кристали?

      Изтриване

Translate

Flickr